Co to jest?
Bindowanie to przypisanie jakiejś komendy (lub komend) do wybranego przez nas klawisza.
Schemat:
bind "klawisz" "komenda"
Przykład:
bind "SPACE" "+jump"
Jak już wcześniej wspominałem, do jednego klawisza można przypisać więcej niż tylko jedną komendę. W takim wypadku, komendy należy oddzielać od siebie średnikiem:
Schemat:
bind "klawisz" "komenda; komenda"
Przykład:
bind "r" "+reload; say_team Oslaniajcie mnie, laduje bron!"
Niektóre bindy mogą być Ci już znane z pliku konfiguracyjnego "config.cfg".
To właśnie w tym pliku umieszczamy wszystkie bindy.
Nasz config znajduje się w katalogu cstrike
Cytat:
"STEAMsteamappsnazwa_uzytkownikacounter-strikecstrike".
Aliasy
Są one bardzo przydatne, gdy chcemy pisać bardziej rozbudowane skrypty. Alias zawiera zbiór komend lub bindów - zastępuje je.
Schemat:
alias nazwa_aliasu "komenda; komenda2; bind..."
bind "klawisz" "nazwa_aliasu"
Przykład:
alias right "cl_righthand 1; bind F8 left"
alias left "cl_righthand 0; bind F8 right"
bind "F8" "right"
Powyższy przykład daje nam możliwość trzymania broni w lewej lub prawej ręce. Wszystko za pomocą jednego klawisza.
Poniżej zamieszczam jeszcze jeden przykład, bardzo podobny do poprzedniego.
alias "chodzenie" "+speed; bind capslock chodzenie"
alias "bieganie" "-speed; bind capslock bieganie"
bind "CAPSLOCK" "chodzenie"
Pierwsze naciśnięcie klawisza Caps Lock - chodzimy (nie słychać nas).
Drugie naciśnięcie klawisza Caps Lock - biegamy (słychać nasze kroki).
Każde kolejne naciśnięcie klawisza Caps Lock będzie powodowało to samo działanie - raz chodzimy, raz biegamy.
Komendy
Zauważ, że niektóre posiadają przed sobą znak plusa (+). Oznacza to, że działanie będzie cały czas aktywne, dopóki nie zakończymy go tą samą komendą poprzedzoną znakiem minus (-). Dotyczy to głównie skryptów (aliasów). Przy najprostszych bindach nie ma potrzeby kończenia działania.
Przykład:
bind "w" "+forward"
Jeśli naciśniemy klawisz W i go przytrzymamy, będziemy poruszać się cały czas do przodu.
Po puszczeniu klawisza, przestaniemy biec.
Jest to przykład najprostszego skryptu, w którym nie trzeba kończyć działania, ponieważ działanie zawsze jest to samo i się nie zmienia.
Spójrzmy teraz na skrypt na ciągłe chodzenie / bieganie, który podawałem przy aliasach.
alias "chodzenie" "+speed; bind capslock chodzenie"
alias "bieganie" "-speed; bind capslock bieganie"
bind "CAPSLOCK" "chodzenie"
Można tu zauważyć znak, który kończy działanie (-speed). Został on użyty dlatego, bo następna akcja jest inna od poprzedniej - zmienia się.
Wniosek z tego taki, że przy aliasach trzeba kończyć poprzednią akcję, by móc zacząć następną.
Poniżej podaję zbiór komend, które są przydatne do zbindowania i na pewno pomogą Ci zrobić Twojego wymarzonego configa:
// PORUSZANIE SIĘ , DZIAŁANIE
"+forward" - do przodu
"+back" - do tyłu
"+moveleft" - w lewo
"+moveright" - w prawo
"+speed" - chodzenie
"+duck" - kucanie
"+jump" - skakanie
"+use" - użyj
"impulse 100" - latarka
"impulse 201" - spray logo (malowidło)
"+showscores" - pokaż statystyki
"+voicerecord" - włącz mówienie
// ATAK , BROŃ
"slot1" - slot 1
"slot2" - slot 2
"slot3" - slot 3
"slot4" - slot 4
"slot5" - slot 5
"slot6" - slot 6
"slot7" - slot 7
"slot8" - slot 8
"slot9" - slot 9
"slot0" - slot 10
"+attack" - atak
"+attack2" - atak alternatywny (np. włączenie zooma)
"+reload" - przeładowanie broni
"drop" - wyrzuć / upuść
"lastinv" - ostatnio wyjęta broń
"invnext" - następny slot
"invprev" - poprzedni slot
"hud_fastswitch "1" - szybka zmiana broni: włączona
"hud_fastswitch "0" - szybka zmiana broni: wyłączona
"_cl_autowepswitch "1" - zmień na lepszą broń, jeśli lepsza
"_cl_autowepswitch "0" - nigdy nie zmieniaj broni po podniesieniu
"buy" - kupowanie
// CHAT , RADIO , INNE
"messagemode" - wiadomość do wszystkich (say)
"messagemode2" - wiadomość do drużyny (say_team)
"radio1" - komendy radiowe (1)
"radio2" - komendy radiowe (2)
"radio3" - komendy radiowe (3)
"+commandmenu" - menu pomocnicze
"cl_righthand "1" - broń w prawej ręce
"cl_righthand "2" - broń w lewej ręce
// EKWIPUNEK , BROŃ - NAZWY
Poniżej podaję nazwy rzeczy z ekwipunku oraz nazwy broni.
Bindujecie np. tak:
bind "a" "ak47; primammo" - zakup AK-47 i amunicji
/ Pistolety:
Glock18 Select Fire - "glock"
H&K USP .45 Tactical - "usp"
SIG P228 - "p228"
Desert Eagle - "deagle"
FN Five-Seven - "fn57"
Dual Beretta 96G Elite - "elites"
/ Shotguny:
Benelli M3 Super90 - "m3"
Benelli XM1014 - "xm1014"
/ Submachine Guns:
Steyr Tactical Machine Pistol - "tmp"
Ingram MAC-10 - "mac10"
H&K MP5-Navy - "mp5"
H&K UMP45 - "ump45"
FN P90 - "p90"
/ Karabiny:
Galil - "galil"
Famas - "famas"
AK-47 - "ak47"
Colt M4A1 Carbine - "m4a1"
SIG SG-552 Commando - "sg552"
Steyr Aug - "aug"
/ Snajperki:
Steyr Scout - "scout"
SIG SG-550 Sniper - "sg550"
AI Arctic Warfare/Magnum - "awp"
H&K G3/SG-1 Sniper Rifle - "g3sg1"
/ Ciężki karabin maszynowy:
FN M249 Para - "m249"
/ Amunicja:
Primary Ammo - "primammo"
Secondary Ammo - "secammo"
/ Ekwipunek i granaty:
Secondary Ammo - "secammo"
/ Ekwipunek i granaty:
Kevlar Vest - "vest"
Kevlar Vest & Helmet - "vesthelm"
Defuse Kit - "defuser"
NightVision Goggles - "nvgs"
Tactical Shield - "shield"
Flashbang - "flash"
HE Grenade - "hegren"
Smoke Grenade - "sgren"
// RADIO
/ Radio 1
Cover Me - "coverme
You Take the Point - "takepoint"
Hold This Position - "holdpos"
Regroup Team - "regroup"
Follow Me - "followme"
Taking Fire, Need Assistance - "takingfire"
/ Radio 2
Go Go Go - "go"
Fall Back - "fallback"
Stick Together Team - "sticktog"
Get in Position - "getinpos"
Storm the Front - "stormfront"
Report In - "report"
/ Radio 3
Affirmative/Roger - "roger"
Enemy Spotted - "enemyspot"
Need Backup - "needbackup"
Sector Clear - "sectorclear"
I"m in Position - "inposition"
Reporting In - "reportingin"
She"s gonna Blow! - "getout"
Negative - "negative"
Enemy Down - "enemydown"
Offline